Jumaat, 17 Jun 2016

Rupanya Krim putih ni banyak manfaat dan khasiat yang adakala tidak dijangka

Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan kepada pembaca sekalian. Di harap anda semua berada di dalam kesihatan di samping keluarga tercinta. Sudah 12 Ramadhan hari ini. Sekejap je kan masa berlalu. Anda dah buat ke checklist Ramadhan untuk tahun ini? Saya ada juga la buat mana yang sempat. Heheheheh....

Hari ini kan saya nak berkongsi manfaat dan kebaikan satu produk ni. Ianya adalah krim tapi tidak berminyak tau. Sesuai untuk semua golongan. Saya mesti simpan dua tiub tau kat rumah. Benda yang memang perlu ada bila berlaku kecemasan yang tidak diduga.

Krim apa tu ??? Nak tahu tak???
 


Inilah krim yang saya nak citerkan kepada pembaca sekalian. Sebelum tu, jom kita lihat apakah kandungan yang terdapat di dalam krim putih yang tidak berminyak ni.


Krim Herbal Blend ni terdiri daripada:

1- Sage Leaf




  Mampu merawat masalah dan jangkitan kulit serta gigitan serangga.


2- Horse Chestnut Seed
 


Mampu merawat alergi/alahan pada kulit dan ekzema


3- Yarrow

 

Membantu dalam penyembuhan luka, masalah selsema dan demam.


4- Rosemary Leaf

 


Merupakan musuh bagi serangga seperti nyamuk, lalat, ulat dan kumbang.


Haaaa.... Nampak dah kan kandungan krim putih yang tidak berminyak ni. Saya memang suka sangat dengan bau dia. Anak saya yang kecil pun suka tau. Sekarang  kita masuk pula kepada kelebihan krim putih tidak berminyak ni. Di antaranya ialah :


a)  Melembutkan kulit yang kasar seperti tumit, siku

b)  Digunakan juga untuk merawat masalah tumit kaki yang pecah-pecah. Sakit tau!

c)  Digunakan juga untuk menyelesaikan masalah kulit gatal.

d)  Digunakan untuk menghilangkan parut termasuk juga dengan parut campak dan chicken pox.

e)  Menghilangkan ruam pada bayi. Part ni saya suka sebab anak kedua saya memang ada masalah ini.

f)  Meredakan gatal-gatal akibat gigitan nyamuk ataupun serangga. Setuju sebab saya dah pernah guna.

g) Boleh juga dijadikan losyen untuk kegunaan seharian.


Tapi, selain dari di atas tu, krim putih ni juga boleh digunakan sebagai kecemasan jika anak demam atau berlaku alahan seperti alahan makanan, terkena kelopak garam. Saya turut menjadikan krim putih ni sebagai minyak mengurut bayi sebab mampu memberi rasa nyaman dan bayi pun dapat lena dengan jerap. Berdasarkan pengalaman saya ye.


Krim Herbal Blend ni juga :

- Dingin pada kulit.

- Tidak berminyak

- Mudah meresap

- Aroma menenangkan

- Mudah dibawa.

- Mudah digunakan.

- Halal.

-Tanpa steroid

- Diekstrak dari herba semulajadi.




Sebab itulah saya akan menyimpan krim ni di saat kecemasan. Ala, macam First aid  di rumah la kan... Sudah la semulajadi pulak tu, memang banyak membantu untuk mereka yang mempunyai masalah kulit. Jadi, saya sertakan juga testimoni untuk tatapan kita semua.


 



 
 


Sampai di sini dahulu info yang saya update untuk anda semua. Nanti bakal menyusul pula info yang baru. Jika ingin mendapatkan konsultasi percuma, hubungi 016-5003075-suliana.

Assalamualaikum...





 






Tiada ulasan: